Jumala on opettanut tästä asiasta ainakin viimeisen vuoden ajan. Tajuan kaiken vasta nyt.

Olen niin yksinkertainen, että minulle on väännettävä rautalangasta ihan perusasiat. Mutta yksi asia, jonka olen oppinut aivan äskettäin, on se, että totuuden puhumista ei tarvitse hävetä eikä pelätä. Meidän on uskallettava kertoa totuus,vaikka se kirpaiseekin ja ihmiset voivat loukkaantua. Jokainen tehköön oman ratkaisunsa ja valintansa siinä, kuunteleeko Herraa vai ei.
Yleensä ihmisen vastaus on;" en tahdo palvella".

Jumala ei pakota väkisin uskovia mihinkään Jumalan valtakunnan työhön. On suurta harhaa kuvitella herätyksen syttyvän vain haaveilemalla siitä ja rukoilemalla pinnallisia rukouksia sen puolesta.

Meidän uskovien on antauduttava Jumalan tulen puhdistettaviksi. On rukoiltava vilpittömästi Jumalan edessä muutosta omaan elämään, tehtävä parannusta synneistä ja suostuttava kärsimään vaivaa.

On tapahduttava se, mistä paljon puhutaan - nisunjyvän kuolema. Tapio nousiaisella onkin hyvä kirja herätyksestä, josta olen saanut myös paljon valoa.

Herätyksen esteitä on Raamatussa kerrottu. Yksi niistä on salattu synti seurakunnassa.

Joosua 7. luvussa kerrotaan, kuinka tappio tuli Ain kaupungissa. Tässä on kuva seurakunnasta, joka lähtee taisteluun voittaakseen. Mutta tappio tulee ja Joosua itkee Herran edessä ihmetellen, miksi häviö tuli.
 Herran vastaus on suora; älä valita, vaan tee parannus. Oli tehty syntiä. Jumala käskee nousemaan ylös ja jatkamaan pannen pois kaiken synnin, joka hidastaa matkan tekoa.

Toinen Sanan kohta, joka samaan liittyen on tutuksi tullut, löytyy Jooelin kirjasta 2. luvusta.


12. Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen.
13. Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa.
14. Ehkä hän vielä katuu ja jättää jälkeensä siunauksen: ruokauhrin ja juomauhrin Herralle, teidän Jumalallenne.
15. Puhaltakaa pasunaan Siionissa, kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous.

Seurakunnan yhteinen rakkauden työ ja rukous. Uskon rukous yhdistettynä todelliseen paastoon (Jes. 58).


(todistus on keskeneräinen...)



Etsi