Todistus syksy 2018

Olen niin kiitollinen Jumalalle siitä, kuinka Hän muutti elämäni ja sain olla yli 10 vuotta rohkaisijana ja kulkea tietäni Jeesuksen kanssa. En voinut kuvitellakaan sortuvani kaiken sen jälkeen niinkin suureen lankeemukseen, kuin tänä kesänä ja syksynä. Minkä valo paljastaa, sen veri puhdistaa. Tahdon kertoa kuitenkin suuresta armosta, jonka sain kokea tämän jälkeen. Jumalan uudistavasta voimasta, joka nostaa ja pelastaa langenneen.
Elämän suuret muutokset ja siunaukset koituivat kohtalokseni tänä aikana. Niin kuin on usein opetettu, sain kokea, kuinka ihminen ei kestä hyviä päiviä. Sain puolison ja sen mukana paljon siunauksia ja elämän hyvyyttä. Ne johtivat pikkuhiljaa maailman henkeen, joka lavensi tieni. Kuvittelin voivani käyttää alkoholia kohtuudella ja nauttia elämästäni vapaasti. Se oli suuri virhe, joka johti yhä syvemmälle kahleisiin. Kiitän Herraa siitä, että lankeemukseni oli lyhyt ja pääsin pian ylös. Ikuinen kiitos esirukoilijoille, joita minulla on varmasti ollut monta. Ja niille rohkaisijoille, jotka jaksoivat uskoa parempaan. 
Nyt olen pyytänyt anteeksi läheisiltäni aiheuttamaani mielipahaa ja huolta. Myös teiltä, rakkaat ystäväni tahdon pyytää anteeksi. Ihmisinä olemme kovin heikkoja ja vajavaisia. On syytä valvoa, eikä synnillä pidä leikkiä koskaan. 
Suurimman kiitoksen ja ylistyksen annan Jeesukselle, joka jaksoi vielä kutsua minua parannukseen ja tahtoi uudistaa. Tunnen murhetta siitä, että aiheutin Jumalan Nimelle häpeää ja sain aikaan pettymystä seurakunnan keskellä. 
Rakas puolisoni on jaksanut rinnallani ja hänelle myös olen kiitollinen, että olen saanut anteeksi. Jumala on tehnyt valtavia ihmeitä uudistaen ja vahvistaen aina uudelleen. Kärsimyksemme ja koetuksemme synnin seurauksena ovat toimineet Jumalan vitsana ja ojennuksena tuoden aina vain lähemmäs parannusta ja Herraa. Kaikki on sallittu, jotta kääntyisimme ja ymmärtäisimme, että parasta on seurata Jeesusta ja elää Pyhän Hengen johdossa. 
Uudistuneina ja parannuksen tehneinä saamme nyt armosta alkaa uudelleen. Herra on hyvä!